pic programlayıcılar ve insan psikolojisi üzerindeki etkileri

İlk yazımı yazmaya nihayet karar verdim. Yazasım geldi bir anda. :) Mademki bloğun var yazmalısın dedim kendi kendime. Nisan 2007'de bloğumu oluşturmuştum. Ancak ağırlığı web siteme verince blog boş kaldı. Web sitemin adresi http://d.nacikaya.googlepages.com/ beklerim efendim.
Gelelim konumuza. PIC'ler ve PIC programlayıcılar her elektronikçinin bir gün bir yerde karşısına mutlaka çıkıyor. PIC'le yapılmış bir devreyi çalıştırabilmek için mutlaka bir programlayıcı gerekiyor. Bu noktada 2 seçeneğimiz var. Ya satın alacağız ya da kendimiz yapacağız. Tabi ki çoğunluk kendim yaparım diyor. İyi bir elektronikçinin düşüncesi de böyle olmalı zaten. Parasal nedenlerden değil, 8 ytlye programlayıcı satın alabilirsiniz, ama kendiniz yaptığınızda maliyet 10 ytl oluyor. Amaç işin mutfağını öğrenmek. Programlayıcı yaparken PIC'lerle ilgili birçok şeyi keşfediyorsunuz zaten. PIC serüvenine yeni başlayacak arkadaşlara tavsiyem programlayıcınızı kesinlikle kendiniz yapın.
Şimdi gelelim benim PIC serüvenime. Daha önce çalıştığım bir firmada, yazılmış hazır kodları bir programlayıcı ve arayüz programıyla birkaç saniyede PIC içerisine atıyordum. Patronumuz programlayıcıya ve arayüz programına 350 dolar verdiğini söylediğinde vay be demiştik. Tabi bu dediğim 10 sene öncesiydi. Şimdi 10 ytlye kendimiz yapabiliyoruz. Kullandığımız ücretsiz programlarla, PIC'lerin içine birleri, sıfırları, E leri, F leri doldurabiliyoruz. :) Daha sonra kendi programlayıcımı yapıp, pic basic'le uğraşmaya başlayınca ne kadar keyifli bir iş olduğunu anladım.
Neyse ki ilk yaptığım programlayıcı sorunsuz çalıştı. Web sitemden bu devreye ulaşabilirsiniz.
Ancak çoğu arkadaş intenetten buldukları devreleri yaptıklarını ama bir türlü çalıştıramadıklarını forumlarda ve sitelerde dile getiriyorlar. “Çok zor durumdayım, programlayıcım çalışmıyor, acil yardımmmmmm” gibi cümlelerle sıkça karşılaşabiliyorsunuz. Başlıkta ki insan psikolojisinden bunu kastetmiştim. Öncelikle şunu söylemeliyim, seri porttan enerji alarak beslenen bir programlayıcı büyük ihtimalle çalışmayacaktır. Peki neden. Her bilgisayarın seri port voltajı değişik. Dizüstü bilgisayarlarda durum daha vahim. Voltajları daha da düşük olabiliyor. Programlayıcısı çalışmayan bir arkadaş dizüstü bilgisayar kullanıyor ise, öncelikle masaüstü bilgisayarda denemesini yapmalıdır. Orada da çalıştıramaz ise PIC'in besleme bacaklarına dışardan voltaj veren bir programlayıcı devresi yapmalıdır. Sitemde bulunan programlayıcı böyle bir devredir.
İşin bir de öbür yüzü var. Programlama için kullandığımız programda çok önemlidir. Size bahsettiğim sitemdeki programlayıcının ICPROG isimli ücretsiz programla çalıştığı söyleniyordu. Ancak ben bu programı bilgisayarıma kurduğumda hatalarla karşılaştım. PIC'i programlamak istediğimde yine hata verdi. Bilmiyorum belki benim bilgisayarıma özgü bir sorundu belki de ICPROG'un ayarlarını yanlış yapmıştım. Bir arkadaşımın tavsiyesiyle WINPIC800 isimli bir ücretsiz programı denedim. Sonuç mükemmeldi. Sıfır hata, sorunsuz programlama.
Programlama hatalarının bir çok boyutu olduğunu edindiğim tecrübelerden söyleyebilirim. Bilgisayar donanım yetersizliği (seri port voltaj düşüklüğü), programlayıcı yazılım hataları, devrenin yanlış yapılması, besleme voltajının iyi regüle edilmemesi, RS232 bağlantı hatası, ,işletim sisteminizden kaynaklanabilecek hatalar bunlardan birkaçı.
PIC'lerle uğraşmaya yeni başlayan arkadaşlara sorunsuz kodlar ve programlamalar diliyorum. Bir dahaki yazımda buluşmak üzere.
Davut Naci KAYA
d.nacikaya@gmail.com

Yorumlar

Popüler Yayınlar:

grup priz ara kablo yapımı

gsm sinyal seviyesi asu dbm nedir

elektrikli fırın devre bağlantı şeması

chrome ile programsız video nasıl indirilir

dc motor yönü değiştirme devresi

fan aspiratör motoru dönüş yönü değiştirme