hatalı kondansatör

hatalı kondansatör
Geçen hafta elektronik bir devre yapmak için 25 civarında elektronik malzeme aldım. Yarıiletkenler, kondansatörler, dirençler çeşit çoktu. Devreyi kurmadan önce alışkanlık olduğu için yeni aldığım malzemeleri dahi ölçüyorum. O günde öyle yaptım ve ilginç bir durumla karşılaştım. Bütün malzemeler sağlamdı ancak 47nf değerindeki kondansatörü ölçtüğümde 72nf değerini gördüm. Kapasitemetremden şüphelenip hemen bir 47nf daha bağladım ölçü aletine. 47 değerini okuyabiliyordum. Kapasitemetre sağlamdı. Tekrar hatalı kondansatörü bağladım ve yine 72 nf değeri gösteriyordu kapasitemetre. Aşağıda hatalı kondansatörün yakından çektiğim fotoğrafı görülüyor.

47nf hatalı kondansatör

Kondansatör değerlerinde 1-2 nf veya mf değerinde sapmalar olabiliyor ama 25nf sapma ile ilk defa karşılaştım. Devrenin osilatör kısmında değildi ama sinyali çıkışa süren elemandı. Böyle hatalı bir malzemeyi devrenizdeki osilatörde kullanmış olduğunuzu düşünsenize. Devrenizin hatalı çalışmasına neden olabilir. Elektronikte ölçmenin ne kadar önemli olduğunu kanıtlayan bir örnek oldu sanırım.

Yorumlar

  1. Tecrücenizi belli etmişşsiniz,Elektronik herşeyden önce dikkat ister...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar:

grup priz ara kablo yapımı

gsm sinyal seviyesi asu dbm nedir

chrome ile programsız video nasıl indirilir

elektrikli fırın devre bağlantı şeması

dc motor yönü değiştirme devresi

elektronik malzeme komponent karşılık online site