tda1023 ve ntc ile elektronik termostat devresi

Devre şemasını büyük görmek için resime tıklayınız...
Triyak tetikleyici TDA1023 entegresi kullanılarak yapılmış kullanışlı bir devre. Ayrıca bir beslemeye gerek duymadan 220 volt ile
6.8k 5 wattlık direnç ve 1N4007 diyoduyla besleniyor. Bu entegrenin datasheetini incelediğimde içerisinde bir güç kaynağı devresi
olduğunu gördüm. C1 kondansatörüde bu güç kaynağının filtreleme işlemini gerçekleştiriyor. Devreyi kendim denedim ve gayet güzel çalışıyor. C1 devre şemasında 100mf, c3 ise 47 mf kullanılmış ama ben datasheetteki değerleri olan C1 220 mf. C3 68 Mf. kullandım. Triyak olarakta TIC226D kullandım. C2 kondansatörü de 100nf değerinde bir kondansatördür.Devre şemasında CTN olarak gösterilmiş malzeme 22k değerinde bir NTC. P1 potuyla istenen ısı seviyesi ayarlanıyor. NTC buna göre devrenin giriş seviyesini değiştiriyor ve 3 nolu uçtan triyak tetikleniyor.
Burada ısıtıcı yerine lamba, motor gibi yükleri de çalıştırabilirsiniz. Daha yüksek güçler için Triyak değiştirilmelidir ve mutlaka soğutucu kullanın. CC uçlarına çalıştırılmak istenen yükü bağlayabilirsiniz. Entegrenin datasheetini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Devre şemasını oradan da görebilirsiniz...
tda1023 datasheet


Önemli not: Devre 220 volt ile çalışmaktadır çok dikkatli olunuz. Triyaka takılan soğutucu üzerinde de 220 volt olduğunu unutmayınız. Faz ucunu 1N4007 diyodunun olduğu hattan veriniz...
LM741 ile gerçekleştirilmiş ısı kontrol devresi için
buraya tıklayınız...

Yorumlar

Popüler Yayınlar:

grup priz ara kablo yapımı

gsm sinyal seviyesi asu dbm nedir

chrome ile programsız video nasıl indirilir

elektrikli fırın devre bağlantı şeması

dc motor yönü değiştirme devresi

elektronik malzeme komponent karşılık online site